науково-методична лабораторія суспільно-гуманітарної освіти





Дискусійний простір

8 черв. 2025
простір для педагогів мовників

Нова українська школа: свобода і можливості вчителя та учня

 

Підручники: вибір/вимір вчителя

 

 Якщо грати лише зрозуміле,

 то не зрушитися з місця…

А. де Сент-Екзюпері

 

21 лютого 2025 року продовжив свою роботу дискусійний простір для вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури  у форматі онлайн.

До роботи простору приєдналося 69  учителів-словесників.

Модераторка Світлана Свінтковська, методистка НМЛ суспільно-гуманітарної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

Спікерки заходу:

Інна Літвінова, доцент кафедри української мови Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна, кандидат філологічних наук, автор підручників  «Українська мова» для 5, 6 і 7 класів;

Олена Якименко, співавтор підручника «Українська мова» для учнів 8 класу, редактор видавництва «Ранок», кандидат філологічних наук, автор навчальних посібників. 

Темою для обговорення «Створення практико орієнтованого уроку української мови у 8 класі НУШ за допомогою підручника й електронного додатку».

Учасники ознайомилися з концепцією   практично орієнтованих уроків  8 класі відповідно до вимог НУШ.

У чому секрет сучасного учителя, здатного бути «успішною особистістю», прикладом для учнів? Напевне, у тому, щоб не просто бути цікавим «джерелом знань» у мінливому світі викликів, а здатного адаптуватися до нових умов, розуміючи потреби часу, змінюватися, постійно навчаючись, досліджувати, експериментувати, набувати нового досвіду.

Такий учитель знає, як створити простір для зростання учня, його особистісного, професійного, стратегічного розвитку, як сприяти формуванню здатності стати успішними.

- Вчитель має бути готовим до процесу оновлення педагогічної системи.

- Сьогоднішнє завдання вчителя – створити умови для розвитку учня, його здібностей, творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити, мотивацію до вивчення предметів.

- Учень має навчитися не тільки відповідати на запитання, а й вміти їх ставити і шукати на них відповіді.

- Сучасний вчитель – демонструє універсальні і предметні способи дії, ініціює дії учні, корегує і консультує їх, знаходить способи включення в роботу всіх, створює умови для набуття життєвого досвіду, є партнером учнів та батьків.

- Сучасний вчитель ставить мету конкретну, чітко сформовану; вимірювальну, реальну, можливу для досягнення, визначену в часі

- Виробити в учня потребу і вміння навчатися впродовж життя може тільки той, хто сам постійно навчається, вміє і бажає цього.

Шляхи  якісних змін мовно-літературної освітньої галузі, визначити особливості конструювання уроків української мови й літератури, зарубіжної літератури відобразити роботу учнів, а не вчителя.

Українська школа буде успішна, якщо до неї прийде успішний вчитель. Він – професіонал і щаслива  особистість – вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та адміністрацією школи.

Учасники дізналися, як інтегрувати завдання з підручниками електронного додатка для формування ключових компетентностей учнів.

З використання електронного е-додатка дає змогу авторам навчальних матеріалів розширити й посилити можливості паперового підручника завдяки мультимедійному контенту та інтерактивним функціям.

Електронні додатки до підручників мають відповідати низці вимог, серед яких:

  • можливість повного або часткового завантаження контенту на пристрій користувача для офлайн-доступу до матеріалів (за винятком контенту на зовнішніх ресурсах за посиланнями в е-додатку);
  • можливість перегляду відео, зображень і прослуховування аудіофайлів без потреби встановлення додаткових застосунків;
  • доступ до контенту на поширених операційних системах (Windows, Android, iOS, ChromeOS тощо);
  • можливість адаптації вмісту й інтерфейсу до розміру та роздільної здатності екрана пристрою;
  • зберігання облікових даних у сховищі, що має сертифікат КСЗІ, на серверах, які розташовані в Україні.

           Поєднання традиційного паперового підручника з його електронним доповненням є найкращим рішенням для сучасної української освіти. Такий підхід дозволяє зберегти структурованість і надійність друкованих матеріалів, водночас доповнюючи їх інтерактивними можливостями цифрових технологій.

Учасники/учасниці ділилися власним досвідом роботи у 8 класах НУШ і не тільки...

 

Працюємо далі!

 

Разом до Перемоги!

 





Новини


8 черв. 2025
Дискусійний простір
простір для педагогів мовників

24 трав. 2025
Дискусійний простір педагога нмл суспільно-гуманітарної освіти
для вчителів освітнії галузей суспільно-гуманітарної освіти

1 трав. 2025
Практичний інтенсив
Як підготувати компетентнісно – орієнтоване завдання

Всі новини