|
|
НовиниГРУДНЕВІ ПЕДАГОГІЧНІ СТУДІЇ «МАЙСТЕРНІСТЬ ЯК ВИМІР ПЕДАГОГІЧНОЇ ЗРІЛОСТІ» науково-методична лабораторія суспільно-гуманітарної освіти
Впродовж тижня 16-20 грудня проведено низку педагогічних студій для вчителів суспільно-гуманітарного спрямування за загальною тематикою «Майстерність як вимір педагогічної зрілості». Заходи були орієнтовані на вчителів освітніх галузей: мовно-літературної освітньої галузі (української мови та літератури, зарубіжної літератури), мовно-літературної (іншомовна освіта), освітньої галузі фізичної культури, громадянської та історичної освітньої галузі, мистецької та мали на меті сприяти професійному розвитку, обміну досвідом між педагогами. Учасники студії – вчителі мистецької освітньої галузі розглянули дієвий інструментарій мотивації учнів, який є доцільним на уроках мистецтва, у створенні розвивального, креативного освітнього середовища. Серед питань, що виникали під час обговорення, були, зокрема, наступні: «Як зацікавити сучасних учнів мистецтвом?», «Які прийоми сприятимуть залученості учнівства до діяльності на уроці?», «Які ресурси варто використати для розвитку художньо-образного мислення підлітків?». Учасники студії – вчителі мовно-літературної освітньої галузі (української мови та літератури, зарубіжної літератури) На заході продовжували обговорюватися нові рекомендації оцінювання учнів/учениць 5-9 класів Нової української школи. Рекомендовано: чітке планування освітнього процесу на семестр (календарно-тематичне планування); ознайомлення учнів/учениць із критеріями оцінювання; надання учням/ученицям зворотного зв’язку щодо їхніх результатів навчання за певний період; методи, способи і засоби при оцінюванні результатів навчання; оцінювання під час навчання в дистанційному та змішаному режимах; принципи академічної доброчесності учнями/ученицями... Зосереджено увагу на формувальному оцінюванні результатів навчання учнів/учениць, яке виконує діагностувальну, коригувальну, орієнтувальну, мотиваційно-стимулювальну, розвивальну, прогностичну та виховну функції. Учасники студії – вчителі освітньої галузі фізична культура розглянули дієвий інструментарій мотивації учнів, який є доцільним на сучасних уроках, у створенні здорового, розвивального, безпечного освітнього середовища. Опанували програму switched on для швидкого прийняття рівень при роботі з інвентарем так і без, що дозволяє розвивати координаційні здібності учнів та одночасно працює з розвитком цифрової компетентності учнів на уроці фізична культура. Учасники студії – вчителі громадянської та історичної освітньої галузі. Учасники заходу працювали над створенням та практичним використанням інтерактивних завдань для здійснення підсумкового оцінювання на уроках курсів громадянської та історичної освітньої галузі. Були запропоновані онлайн ресурси, за допомогою яких моделюються цікаві завдання для ефективного визначення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти. Особливу увагу присутніх було акцентовано на важливості використання нових форматів оцінювання у просторі НУШ та необхідності дотримання співвідношення результатів навчання учнів з обов’язковими результатами навчання, визначеними Державним стандартом базової середньої освіти. Зустрічі на педагогічних студіях створюють можливості для взаємообміну досвідом вчителів освітніх галузей та розгляду актуальних питань розбудови екологічного безпечного комфортного освітнього середовища, де гармонійно поєднуються напрацювання науковців та практичний досвід вчительства. Учимося, Ділімося, Впроваджуємо!
Грудневий Дискусійний_простір «Нова українська школа: рухаємось разом» «Критерії оцінювання: практики, техніки та інструменти» науково-методичної лабораторії суспільно-гуманітарної освіти 09 грудня 2024 року педагоги, які викладають фізичну культуру освітньої галузі, зустрілися на Дискусійному просторі «Нова українська школа: рухаємось разом». Тема для обговорення: «Критерії оцінювання: практики, техніки та інструменти». Спікерка Шатайло Наталія Вікторівна, завідувач кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», кандидат педагогічних наук, тренер НУШ розкрила тему «Еволюція оцінювання: практики техніки та інструменти», а саме від традиційних до сучасних методів оцінювання; техніки оцінювання; та наголосивши що сучасні технології надають широкий спектр інструментів для оцінювання. Модераторка/спікер Онищук Світлана Олександрівна, завідувач науково-методичної лабораторії суспільно-гуманітарної освіти опрацювала тему «Підсумкове оцінювання за групами результатів в освітній галузі «Фізична культура» має на меті комплексно оцінити рівень досягнень учня за певний період навчання. Воно дозволяє визначити, наскільки учень засвоїв навчальний матеріал та розвинув необхідні фізичні якості та навички. Для оцінки зазначених груп результатів можуть використовуватися різноманітні форми підсумкового оцінювання: Тести: письмові роботи, що перевіряють теоретичні знання учня. Практичні завдання: виконання фізичних вправ, участь у спортивних змаганнях, демонстрація техніки виконання рухів. Проєкти: розробка та презентація проектів, пов’язаних з фізичною культурою та спортом. Портфоліо: збірка робіт учня, яка демонструє його прогрес протягом навчального року.
11 грудня 2024 року педагоги мовно-літературної освітньої галузі (іншомовна освіта) зустрілися на Дискусійному просторі «Нова українська школа: рухаємось разом». Тема для обговорення: «Оцінювання навчальних досягнень учнів: підходи та критерії». Спікерка Малярова Ірина, методист компанії «Лінгвіст» розкрила тему Індивідуалізація і диференціація навчання на уроках. Модераторка/спікер Юрченко Тетяна Валеріївна, методист нмл суспільно-гуманітарної освіти опрацювала тему «Оцінювання навчальних досягнень учнів: підходи та критерії»
12 грудня 2024 року педагоги, які викладають курси громадянської та історичної освітньої галузі, зустрілися на Дискусійному просторі «Нова українська школа: рухаємось разом». Тема для обговорення: «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція неперервної освіти». Модератори/спікери заходу: Бугай О.О., методистка НМЛ суспільно – гуманітарної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» та Яроменко В.І., методистка НМЛ суспільно – гуманітарної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради». Увагу присутніх було акцентовано на нових тенденціях, які визначають напрямки розвитку освітнього процесу: білінгвальність, гейміфікація, імерсивне навчання та ін. Адже вони спонукають особистість до пошуку нових можливостей для особистісного зростання та подальшого розвитку життєвих навичок та умінь. Педагоги звернули увагу на те, що в сучасних умовах важливим є безперервне навчання. Саме воно стало необхідною компетентністю ХХІ століття та дозволяє залишатися в тренді протягом життя. Під час обговорення було зазначено, що дієвими стимулами для поступу вчителя та учнів є нові освітні тренди, які сприяють підвищенню інтересу до пізнання та подальшого зростання.
18 грудня 2024 року педагоги, мовно-літературної освітньої галузі для вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури. зустрілися на Дискусійному просторі «Нова українська школа: рухаємось разом». Тема для обговорення Модераторка/спікерка Світлана Свінтковська, методистка нмл суспільно-гуманітарної освіти. Спікерка методистка мовно-літературної освітньої галузі видавництва «Ранок» Дарина Куц. У заході взяли участь 72 учителі української мови та літератури, зарубіжної літератури. Відбулася цікава професійна дискусія щодо засвоєння нового матеріалу протягом одного уроку з української мови. Не нова проблема, але актуальна щодо вивчення нової теми. Адже більшості сучасних школярів складно засвоїти новий матеріал протягом одного уроку. Навіть якщо вони зрозуміють основні концепції, навряд чи інфомація надовго залишиться в їх пам’яті. До зустрічі у листопаді! Все буде Україна!
ГРУДНЕВІ ПРАКТИЧНІ ІНТЕНСИВИ «Ресурси, стратегії, практики» науково-методична лабораторія суспільно-гуманітарної освіти 03 грудня 2024 року відбувся практичний інтенсив «Ресурси, стратегії, практики» для вчителів освітньої галузі фізичної культури. Тема зустрічі: «Опрацьовуємо оцінювання групи результатів навчання учнів відповідно до медичних груп учнів». Спікер: Світлана Онищук, завідувач НМЛ суспільно-гуманітарної освіти, старший викладач кафедри методики викладання і змісту освіти, продемонструвала варіації оцінювання групи результатів навчання учнів відповідно до медичних груп учнів Під час заходу учасники аналізували та додавали власні стратегії роботи відповідно до оцінювання учнів за групами результатів на уроці фізична культура.
03 грудня 2024 року відбувся практичний інтенсив «Ресурси, стратегії, практики» для вчителів мистецької освітньої галузі. Спікер: Наталія Шатайло, завідувач кафедри методики викладання і змісту освіти к.пед.н., Онлайн-зустріч вчителів мистецької освітньої галузі на практичному інтенсиві «Ресурси, стратегії, практики» стала майданчиком для опрацювання кейсу інструментів, технік і практик формувального оцінювання. Педагоги зосередились і на практиках, які дозволяють долати освітні виклики в умовах воєнного стану, є засобом наповнення/відновлення внутрішніх ресурсів учнів та педагогів.
03 грудня 2024 року відбувся практичний інтенсив «Ресурси, стратегії, практики» для вчителів які викладають курси громадянської та історичної освітньої галузі. Тема зустрічі: «Дієві інструменти формувального оцінювання». Модератори: Олена Бугай, Вікторія Яроменко, методист НМЛ суспільно-гуманітарної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради». Спікер: Моторна Ірина вчитель історії, учасникам заходу були представлені приклади завдань та можливі критерії оцінювання для встановлення якості результатів навчання. Також вчителів зацікавили можливості використання навчальних матеріалів платформи IZZI у роботі з учнями. Під час обговорення педагоги акцентували увагу на важливості зміни самої культури оцінювання у Новій українській школі та обмінялись досвідом підготовки кейсів для проведення підсумкових робіт.
06 грудня 2024 року відбувся практичний інтенсив «Ресурси, стратегії, практики» мовно-літературної освітньої галузі для вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури. Спікер: методистка мовно-літературної освітньої галузі видавництва «Ранок» Куц Дарина. «Формувальне оцінювання на уроках української мови. На заході продовжували обговорюватися нові рекомендації оцінювання учнів/учениць 5-9 класів Нової української школи. Рекомендовано: чітке планування освітнього процесу на семестр (календарно-тематичне планування); ознайомлення учнів/учениць із критеріями оцінювання; надання учням/ученицям зворотного зв’язку щодо їхніх результатів навчання за певний період; методи, способи і засоби при оцінюванні результатів навчання; оцінювання під час навчання в дистанційному та змішаному режимах; принципи академічної доброчесності учнями/ученицями... Зосереджено увагу на формувальному оцінюванні результатів навчання учнів/учениць, яке виконує діагностувальну, коригувальну, орієнтувальну, мотиваційно-стимулювальну, розвивальну, прогностичну та виховну функції. Рекомендовано: - оцінювання в процесі навчання; самооцінювання, взаємооцінювання, оцінювання учителем/учителькою із використанням різноманітних інструментів...; використання різноманітних методів збору інформації, які повинні відповідати цілям і завданням, які встановлені для української мови та літератури, зарубіжної літератури, інтегрованого курсу; дотримання показників результатів навчання попереднього рівня (від початкового до високого); добір завдань для оцінювання, щоб можна було отримати об’єктивну інформацію про рівень досягнення учнями обов’язкових результатів навчання… Учимося разом... Учимося ефективно... Ділімося досвідом!!!
ПРАКТИЧНІ ІНТЕНСИВИ «Ресурси, стратегії, практики» науково-методична лабораторія суспільно-гуманітарної освіти 25-29 листопада 2024 26 листопада 2024 року вчителі, які викладають курси громадянської та історичної галузі активно спілкувалися на практичному інтенсиві «Підсумкове оцінювання: практичні кейси». Захід був спрямований на підвищення професійної майстерності та подальшого усвідомлення ролі вчителя у сучасному освітньому процесі. Модератори/спікери: Бугай О.О., Яроменко В.І., методисти НМЛ суспільно – гуманітарної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради». Під час заходу було представлено нові інструменти та ресурси для здійснення підсумкового оцінювання, що викликало велику зацікавленість серед педагогів. Учасники мали можливість працювати з реальними практичними кейсами для створення завдань різних рівнів, що допомогло закріпити отримані знання на практиці. Освітяни зазначили, що такі зустрічі надають можливість не лише удосконалювати власну майстерність, але й отримувати натхнення для подальшої роботи.
28 листопала 2024 року Практичний інтенсив «Ресурси, стратегії, практики» для вчителів освітньої галузі «Фізична культура» опрацювали тему «Варіативний модуль «Cool Games»: варіації за віковими категоріями учнів». Модератор/спікер: Світлана Онищук, завідувач НМЛ суспільно-гуманітарної освіти, старший викладач кафедри методики викладання і змісту освіти наголосила учасниками заходу наступні важливі аспекти, так як кожного року організатори фізкльтурно-оздоровчого заходу вносять варіації естафет:
Вчителя фізичної культури ознайомились з практичною складовою та переліком запропонованих естафет за локаціями. Практична складова естафет має бути чітко відпрацьована з учнями на уроках фізичної культури під час варіативного модуля «Cool Games», це є залогом успіху на Всеукраїнському рівні. Команда Одеської області завжди представляє декілька вікових категорій учнів, це і показник здорової нації.
29 листопада 2024 року відбувся практичний інтенсив «Ресурси, стратегії, практики» мовно-літературної освітньої галузі для вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури. Модератор/спікер Світлана Свінтковська, методистка науково-методичної лабораторії суспільно-гуманітарної освіти, старша викладачка кафедри методики викладання і змісту освіти. «Загальні підходи до результатів навчання учнів/учениць 5-9 класів НУШ». Запрощений спікер заходу методистка мовно-літературної освітньої галузі видавництва «Ранок» Куц Дарина, яка розповіла про «Формувальне оцінювання на уроках української мови». Розмова про оцінювання результатів навчання з української мови є надзвичайно важливою, адже мова – це не лише засіб спілкування, але й основа національної ідентичності та культурного розвитку. Оцінювання має бути об’єктивним, стимулюючим та спрямованим на покращення мовленнєвих компетентностей учнів. Основні аспекти оцінювання з української мови: компетентнісний підхід; різні види мовленнєвої діяльності; рівневий підхід; критерії оцінювання: форми оцінювання. Обговорили зміни в оцінюванні відповідно до НУШ. Пам’ятаймо, що головна мета оцінювання – не покарання, а допомога учням у навчанні та розвитку.
В рамках роботи (не) конференції «Мистецтво навчати(ся) жити» 20 серпня 2024 року за локаціями було розкрито тематику «Освітній процес в умовах кризи: баланс безпеки та якості» Для вчителів предмета «Захист України» Скалига Олександр Станіславович, методист науково-методичної лабораторії суспільно-гуманітарної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» окреслив нові підходи до викладання навчального предмета «Захист України»: створення осередків викладання навчального предмета «Захист України», формування мережі осередків; організація роботи осередку. Для вчителів освітньої галузі фізичної культури координатор освітньої галузі Онищук Світлана Олександрівна, завідувач науково-методичної лабораторії суспільно-гуманітарної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», тренер НУШ, кандидат педагогічних наук, висвітлила нагальні питання щодо модельних програм предмета, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів/учениць, вибір варіативних модулів їх кількість, всеукраїнські/фахові конкурси для вчителя фізичної культури.
#Дискусійний_простір «Нова українська школа: рухаємось разом» // Тема для обговорення «Підсумовуємо рік навчальний та вибудовуємо нові плани та цілі» 31 травня 2024 року був проведений дискусійний простір об'єднавши освітню галузь фізичної культури з мовно-літературною освітньою галуззю (іншомовна освіта). Спикери Онищук Світлана та Береснєва Наталя пропрацювали над питаннями з якими звертались вчителі відповідних галузей. Окресливши запити щодо формувального оцінювання вчителі жваво підтримували один одного у певних труднощах та як їх долали протягом навчального року.
Кваліфікаційні вимого вчителя Перший урок 2023
Семінар для вчителів предмета "Захист України"
День Гідності та Свободи: вшанування громадянського подвигу учасників Помаранчевої революції та Революції Гідності!
21 листопада в Україні відзначають День Гідності та Свободи – одне зі знакових офіційних свят, встановлене на честь двох революції, які відбулися в Україні у 2004 та 2013 роках. Цього дня українці вшановують пам’ять про людей, які під час Революції Гідності та Помаранчевої революції стали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини й громадянина, національних інтересів держави та її європейського вибору. Рекомендуємо в закладах освіти області провести виховні години «Україна – країна нескорених!» (лист Міністерства у справах ветеранів України від 11.11.2022 № 7909).
Бережімо пам’ять про подвиги наших Героїв, шануймо їх незламну силу волі, мужність та відвагу!
Методичні рекомендації до проведення 01 вересня першого уроку: «МИ УКРАЇНЦІ: ЧЕСТЬ І СЛАВА НЕЗЛАМНИМ!» 2022/2023 навчальний рік
У 2022/23 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах воєнного стану та просвіта з питань безпеки учасників освітнього процесу.Фахівцями ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського НАПН України підготовлено добірку корисних інтернет-ресурсів до нового навчального року «Вчимося жити в безпеці» (http://dnpb.gov.ua/ua/?exhibitions=31799) та добірку актуальних інтернет-ресурсів «Школа в умовах воєнного стану» (http://dnpb.gov.ua/ua/?exhibitions=31796)Інформація буде корисною для вчителів, бібліотекарів, батьків та учнів.Запрошуємо до перегляду!
14 січня 2022 року набув чинності Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів предмета «Захист України» закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти. Документ затверджено наказом МОН №1357 від 13 грудня 2021 року.
Звернення громадської організації «Нарконон»
Громадська організація «Нарконон» здійснює певну профілактичну роботу в суспільстві та працює з людьми, які потрапили в наркотичну або алкогольну залежність, допомагає їм адаптуватися в суспільстві й впоратись з проблемами. В рамках організації діє реабілітаційний центр «Нарконон» (директор Дідук Оксана Вікторівна), який працює з 2009 року та пропагує програму «Нарконон», яка відому в усьому світі більше 60 років. Громадська організація пропонує унікальну антинаркотичну лекцію «Вся правда про наркотики», яка схвалена Міністерством охорони здоров’я, має наукові рецензії та позитивні відгуки від педагогів й керівників освітніх закладів. Організація друкує та поширює антинаркотичні брошури «10 точних фактів про наркотики». Більш детальну інформацію можна отримати від контактної особи: Задьора Олена Тел. 0660330003, 0973658850
ОБЛАСНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ У ФОРМАТІ ВЕБІНАРУ
22 вересня 2021 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» проведена обласна науково-практична конференція «Позашкільна освіта регіону: вчора, сьогодні, завтра». Організаторами конференції були: науково-методична лабораторія виховання, соціальної і здоров’язбережувальної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» та Одеське відділення Міжнародної асоціації позашкільної освіти. В обласному заході взяли участь більше ста науковців, викладачів, методистів, представників центрів професійного розвитку педагогічних працівників, директорів та педагогів закладів позашкільної освіти, представників громадськості, батьків. З вітальними словами до учасників конференції звернулися Задорожна Л.К., ректор КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», Биковська О.В., президент «Міжнародної асоціації позашкільної освіти», завідувач кафедри позашкільної освіти Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. До конференції долучилися представники ДЗВО «Університет менеджменту освіти», ГО «Центр освітніх ініціатив «Толока», Міжнародної асоціації позашкільної освіти (МАПО), управління Державної служби якості освіти в Одеській області, Одеського обласного гуманітарного центру позашкільної освіти та виховання. Метою конференції стало обговорення, пошук шляхів вирішення актуальних проблем та особливостей регіональних перспектив розвитку позашкілля в управлінській, методичній, освітній сферах. Робота обласної науково-практичної конференції відбувалася в он-лайн режимі за напрямами:
Модератори
Під час роботи конференції учасники мали змогу обмінятися думками щодо внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі позашкільної освіти; використання хмарних технологій в освітньому середовищі закладу позашкільної освіти; впровадження технології STEM в освітню діяльність закладу позашкільної освіти; побудови індивідуальної траєкторії розвитку здобувачів освіти; професійного та особистісного розвитку педагога; сучасних підходів залучення до позашкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами; педагогічного інструментарію розвитку художньо-образного мислення позашкільника. За результатами обговорення досвіду, проблем та викликів позашкільної освіти регіону прийняті відповідні пропозиції обласної науково-практичної конференції «Позашкільна освіта регіону: вчора, сьогодні, завтра». Матеріали обласної науково - практичної конференції будуть розміщені на офіційному сайті НМЛ виховання, соціальної та здоров’язбережувальної освіти за посиланням https://vszo.odessaedu.net/.
ГОТУЄМОСЯ ДО 2021-2022 навчального року
|









































